Friss topikok

Linkblog

Bemutatkozás

Az ITKID egy divat és életmód (?) blog, mely elsősorban férfiaknak szól, azon belül is a fiatalabb korosztálynak. Jómagam is olvasok néhány hasonló magyar és külföldi blogot, de még nem találkoztam olyannal, ami nem az idősebb generációnak készült volna, ezért gondoltam, majd megcsinálom én. :) Jó nézelődést!






Rovatok


divat zenekonzum
shopmylooktech
vettem



Song of the week





DIY Shopping Bag

Manapság amikor egyre jobban előtérbe kerül a környezetünk védelme, az emberek minden fórumon azt próbálják sugározni, hogy ők mennyire környezetvédők. Igen, némiképp divatos lett ez az egész, ami jelen esetben egyáltalán nem baj. Régi dolgokból szuper zöld cuccokat lehet csinálni pár perc alatt, jelen esetben egy shopping bag -et.

A H&M már pár éve forgalmaz organikus pamutból készült ruhákat, de ez is csak egy álca, mert például rengeteg szemetet termelnek azzal, hogy minden vásárlás után új műanyag zacskót adnak. Erre találták ki a shopping bag -et, ami általában vászonból, vagy valamilyen természetes úton lebomló anyagból készül. Többször használatos, ezért csak egyet kell venni belőle (vagy csinálni) és azt akár évekig lehet majd használni.

A napokban turkáltam a szekrényemben, és megtaláltam a kedvenc gyerekkori pólómat. Görögországban vette nekem anyukám, és az Olümposz van rajta. 5-6 évesen szinte minden nap azt akartam felvenni, és tragédiaként éltem meg, amikor a mosásban volt. Ahogy ezek az emlékek felidéződtek bennem, rájöttem, hogy valahogy újra kell hasznosítanom.

Ekkor ugrott be, hogy készíthetnék belőle egy táskát. Kifordítottam, összevarrtam az alját, levágtam az ujjait, és a lyukat is összevarrtam, majd kiszélesítettem a nyakát akkorára, hogy beleférjen az, amit majd bele akarok rakni. Fogtam egy másik régi pólómat, majd az aljától úgy 25 centire keresztben elvágtam, majd a kapott 25 centi széles hurkot mégegyszer félbe vágtam, így lett két egyforma széles hurkom. Mindkét huroknak van két varrás része szemben egymással. Az egyiket elvágtam, és így kaptam két kb 90 centi hosszú textil csíkot. Ezeket hozzávarrtam a Görögországos pólómhoz úgy, hogy ebből legyen a füle, és már el is készült az egyedi, újrahasznosított és számomra nagyon kedves shopping bag. De ha a nyakához tennék egy tépőzárat vagy zipzárt, akkor akár utcai táskának is jó lenne. Az egésznek csak a kreativitás szabhat határt.

Ezentúl ha vásárolni megyek mondjuk a Váci utcába, vagy valami plázába, akkor mindíg viszem magammal és a boltokban nem kérek zacskót, hanem ebbe rakom majd az új szerzeményeket, ezzel is mutatván, hogy "Igen, engem érdekel a földünk jövője."

Írta: wobe - 2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://itkid.blog.hu/api/trackback/id/tr702679315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása